Job

Stres la locul de muncă? Iată ce poți face

stres la locul de munca

Nu putem scăpa de stres, dar putem găsi metode de a gestiona mai bine situațiile, astfel încât acesta să nu se cronicizeze. Iată cum ne eliberăm de stresul la locul de muncă.

Conservarea energiei

De multe ori ne lăsăm duși de valul multitasking-urilor și chiar credem că este un atu al nostru să ne putem ocupa de mai multe sarcini în același timp. Totuși, studiile ne demonstrează că este foarte puțin probabil să facem totul bine, atunci când atenția este împărțită în prea multe locuri simultan. În felul acesta ne vom simți epuizați mai repede, vom avea rateuri, vom face greșeli pe care le putem evita simplu cu o mai bună organizare. În cazul în care activitatea ta este întreruptă de o „urgență”, renunță la ceea ce făceai și nu încerca să derulezi totul în paralel. Prioritizarea este foarte importantă. Dacă „urgența” este doar o supraevaluare a situației care te bruiază, detașează-te de ea pe moment, termină ceea ce începusei și ocupă-te de noua sarcină ulterior. Pare complicat în teorie, dar în practică, numai tu poți decide măsura lucrurilor și sarcinilor cu care ești dispus să te încarci.

Nu există întotdeauna „bine și repede”

Dacă vorbim despre sarcinile de rutină, cele extrem de familiare și cu un grad redus de complexitate, timpul și experiența își spun cuvântul și vei putea să le duci la îndeplinire într-un termen scurt, fără greșeală. Dar nu orice sarcină poate fi executată în acest ritm și este bine să nu încerci. Dacă pui presiune pe tine să demonstrezi celor din jur că orice ai face tu, faci „bine și repede”, vei acumula stres nenecesar. Acordă-ți timpul necesar pentru a-ți conserva energia și pentru a aborda fiecare sarcină în funcție de gradul ei de dificultate.

Compartimentare

Se poate întâmpla să avem zile proaste la muncă. Fie ne certăm cu colegi, suntem admonestați de șef, am greșit o sarcină, avem un eșec, etc. Tentația este aceea de a ține stresul și anxietatea în noi chiar și după terminarea programului. Ruminăm aceleași nemulțumiri de peste zi, încercăm să găsim soluții pentru a rezolva anumite probleme, suntem copleșiți de evenimentele de la serviciu. Dar cel mai bun program de detoxifiere atunci când suntem prea stresați este detașarea. Atunci când ai încheiat munca, preocuparea ta trebuie să fie încărcarea bateriilor, regăsirea energiei și activitățile relaxante care îți oxigenează mintea. Răspunsurile și soluțiile vin atunci când ești odihnit și când ai noi resurse.

Deseori noi suntem cei care perpetuăm stresul. Fie suntem încărcați cu activități la muncă și nu știm cum să discutăm asertiv cu șeful sau cu colegii pentru a ne debarasa de o parte dintre ele, fie suntem obișnuiți să ne asumăm mai multe sarcini, fie ne este teamă să nu dezamăgim sau să nu scădem în ochii celorlalți refuzând anumite lucruri. Toate acestea nu depind atât de locul de muncă, ci de relația pe care o avem cu noi înșine. Pentru a rezolva aceste conflicte interioare, întâi trebuie să schimbăm discursul interior. De multe ori, ședințele de terapie ne ajută să ne clarificăm anumite comportamente, gânduri și emoții care, învălmășite, exagerează stresul ducând în anxietate, odihnă fragmentată, panică și frici nejustificate.

You Might Also Like